Jak utrzymać porządek na biurku komputerowym?

źródło: pinterest.com

źródło: pinterest.com

Niezależnie od tego, czy pracujemy w biurze czy we własnym domu, bardzo łatwo o powstanie bałaganu na naszym biurku do komputera. Skutkuje to potem stratą cennego czasu, który zupełnie niepotrzebnie poświęcamy na szukanie długopisu, kartki, wizytówek czy notesu.

Na początku umieśćmy na biurku cztery pojemniki. Posortujmy wszystkie elementy. Te, których używamy codziennie, umieśmy w jednym koszyku. Rzeczy używane rzadziej włóżmy do kolejnego pojemnika. Pliki przeróżnych dokumentów i innych papierów zapakujmy do trzeciego z nich. Tam będą czekać na późniejsze dokładne posortowanie i oddzielenie śmieci od potrzebnych dokumentów. Do czwartego pojemnika powędrują przedmioty, co do których jesteśmy pewni, że są nam całkowicie niepotrzebne i nie będziemy ich używać w ogóle. Tych trzeba się po prostu pozbyć.

Po posegregowaniu rzeczy do czterech pojemników musimy najpierw wyznaczyć na biurku miejsce dla tych rzeczy, których używamy na co dzień. Chodzi tu m.in. o długopisy, ołówki, spinacze, zszywacz, notatnik, kalkulator. Pulpit biurka powinniśmy pozostawić w miarę niezagracony i czysty. Do ich przechowywania najlepsze są szuflady.

Każda z rzeczy powinna mieć swoje miejsce. Aby uniknąć bałaganu i pomóc sobie w pierwszych dniach po nowych porządkach, możemy zanotować na samoprzylepnych karteczkach, co gdzie trzymamy i przykleić je w odpowiednie miejsca. Jeśli w jednej z szuflad trzymamy ołówki i długopisy, napiszmy to na kartce. Przede wszystkim musimy przyzwyczaić się do odkładania wszystkich naszych rzeczy na swoje miejsce. Bez tego nawet najdłuższe i najdokładniejsze porządki nie zdadzą się na wiele.

źródło: pinterest.com

źródło: pinterest.com

Rzeczy używane rzadziej możemy umieścić w miejscach, które nie są w zasięgu naszych rąk. Jeżeli posiadasz biurko z nadstawką, mogą to być górne szafki czy przegrody. W przypadku, gdy nie wszystkie przedmioty chcą nam się na biurku zmieścić, na część z nich przeznaczmy jakiś pojemnik lub kosz stojący obok biurka.

Następnie musimy zająć się segregowaniem umieszczonych w trzecim koszu dokumentów. Te, które nie są nam potrzebne, a zawierają jakieś dane osobowe, adresy, informacje na temat finansów, nie mogą być wyrzucone prosto na śmieci. W ich przypadku trzeba skorzystać z niszczarki. Dokumenty nie powinny być przechowywane bezpośrednio na biurku. Umieśćmy je w teczkach bądź specjalnych segregatorach.

W utrzymaniu porządku na biurku najważniejsze jest odkładanie wszystkiego na swoje miejsce. Ważne jest to, byśmy każdego nowego dnia zaczynali pracę z czystym biurkiem. Dzięki temu wszystkie czynności będą nam szły lepiej, szybciej, a praca będzie przyjemniejsza.

Podobne porady

  • źródło: pinterest.comJakie biurko do komputera?
    Wcześniej czy później, a najczęściej już przy zakupie komputera, każdy użytkownik staje przed koniecznością nabycia odpowiedniego mebla, przy którym będzie zasiadać przed monitorem. Dobre biurko p...
  • źródło: pinterest.comSzafa metalowa na dokumenty – jak ją pomalować?
    Jeśli mamy w swojej firmie bądź domowym biurze starą, lecz ciągle funkcjonującą bez zarzutu szafę na dokumenty, nie musimy się jej pozbywać. Używane meble biurowe mogą nam posłużyć jeszcze bardzo ...
  • źródło: pinterest.comStół konferencyjny – czym kierować się przy wyborze?
    W dużym nowoczesnym biurze nie może zabraknąć sali konferencyjnej. To tam, przy stołach konferencyjnych, odbywają się wszelakie narady i spotkania z pracownikami i klientami. Najpierw musimy d...
  • źródło: pinterest.comJakie biurko do małego gabinetu?
    Szukający mebli do swojego domowego gabinetu często borykają się z problemami dostosowania swoich oczekiwań do wielkości wnętrza, które ma być przeznaczone na biuro. Z reguły nie są to duże pomies...
  • źródło: www.bodew.comGlobus – ergonomiczne stanowisko pracy
    Meble przeznaczone do biura czy gabinetu nie muszą być nudne. Designerzy wprost prześcigają się w projektowaniu oryginalnych, a jednocześnie niezwykle praktycznych mebli biurowych. Z pewnością należ...